עו"ד זינגר מחסידות בעלז: "עד היום בעלז לא נלחמה, היום זה מהותי"

אסתי פלד No Comments on עו"ד זינגר מחסידות בעלז: "עד היום בעלז לא נלחמה, היום זה מהותי"

עו"ד אסרהם זינגר הנמנה על חסידות בעלז, בריאיון ל"מהדורה המרכזית" תוקף את ההתנהלות הפנימית באגודה, "התחושה הכללית היא שיש מי שדוחף אותנו הצידה ומקפח אותנו" זינגר מסביר את סיבת הכעס, "ליצמן ועושה הסכמים על גבם של חסידויות נוספות ומוותר לדגל". והוויכוח מיהי החסידות השנייה בגודלה?

כינוס אגודת ישראל צילום: פלאש 90
21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: פלאש 90

עו"ד אברהם זינגר מחסידות בעלזא התראיין הערב (שלישי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן ואמר, כי חסידות בעלז שהיא החסידות השנייה בגדולה, מרגישה מקופחת ולא רק אנחנו אלה חסידויות נוספות מרגישות מקופחות. "במצב שנוצר שנעשו הסכמים בין דגל לאגודה בעלז נדחקה למקום שולי, אם בעלז לא נלחמה עד היום כי היא החסידות השנייה בגודלה" הבהיר זינגר כי "היום זה הפך להיות מהותי עבורה במיוחד לאחר שלקחו את התפקיד הבכיר מבעלז".

עו"ד שינגר תקף בחריפות את ההתנהלות הפנימית: "אנחנו מרגישים שהרב ליצמן לא לוקח אותנו בחשבון. הוא מתנהל מול דגל התורה כאילו אין בעלז, ואין שלומי אמונים".

על המו"מ בין אגודה לדגל אומר זינגר, "ההרגשה היא שהמו"מ לא נעשה בשמינו אלה על גבינו, למעשה הגיעו להסכם במטרה לפגוע בחלק נרחב מתוך מצביעי אגודת ישראל" מאשים זינגר.

הוויכוח על החסידות הגדולה השנייה: "הטענה היא שויזניץ' קודמים לבעלז, בדקנו במועצת הקהילות וראינו שבלעז גדולה מויזיניץ' ולא רק בעלז גם אותן חסידויות קטנות שמיוצגות ע"י שלומי אמונים מרגישים מקופחים שמישהו מנסה להשתלט על אגודת ישראל ובסופו של דבר זה פוגע" אמר עו"ד זינגר.

על הויכוח בין בעלז לויזניץ' רוצים הכרעה ולא תהיה קיפוח אומר זינגר, "התחושה הכללית היא שיש מי שדוחף אותנו הצידה ומקפח אותנו. שמגיע ליצמן ועושה הסכמים על גבם של חסידויות נוספות ומוותר לדגל על התפקיד הראשון ועל וועדת הכספים, ומוותר על הרוטציה. שגפני מתעקש על וועדת הכספים זאת הייתה הזדמנות לתקן את המצב הקיים".

בסיום הריאיון אומר זינגר, "כאנשים חרדיים צריכים לדעת גדולי התורה הם אלה שמכריעים, ולבסוף הם יחליטו בעניין". עו"ד זינגר שב והדגיש כי אינו מייצג את חסידות בעלז אלה רק את דעתו בלבד.



0 תגובות